Läääääängtar!!

Tjenare.. Är ett ord som inte norskar förstår sig på. På jobbet finns två äldre män som vi brukar säga "tjenare" till.
Nu går det båda runt och varje gång de ser en så säger de "tjenare svenskar flickor" dem kan inte heller säga "ch- ljudet" så de blir "tj- ljudet" haha herregud va komplicerat de blev nu då! men dem uutalar iaf t: et i tjenare.

Kul, kul...

Nu är det bara två dagar kvaaaaar :D sen kommer vi hem igen! iih, va mysigt de ska bli att få komma hem och träffa alla igen.

Alexandra och jag har redan gjort en inköpslista för vad vi ska ha med oss tillbaka till Norge sen igen.
Det blir mycket billigare att handla där hemma.. särskillt för oss snåla smålänningar med ;D

Vi båda är så glada och lyckliga just nu.. känns harmoniskt i hela kroppen! (hade alle sett detta så hade hon kallat mig för gammal käring som använder sådana ord) haha, stemmer de!

dags för att städa lyan igen. I våran lilla familj har vi som regel att alltid ha ett städat hem.

pssst! ..... Den regeln måste vara den mest oföljda regeln i hela världen! :)

vi gillar att "läsar statestiken" stiger för varje dag.. "takk for de!" :)

Kos dere ! / Emelie


Kommentarer
Postat av: Svein

Statistikken øk kvær dag ja.. kanskje d e på tide for mæ å reduser antall daglige besøk da... ^^



jag gillar at ni gillar det, sååå, "takk for det" =)

2009-12-17 @ 18:09:53
Postat av: Eza

Kan ju vara så att mkt köps här hemma för att ha råd med att parkera bilen i norge ;-) det är dyrt har jag förstått, hihi

2009-12-17 @ 18:22:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0