"har du flyttat bilen?? Den står inte kvar !!"

Yes, så børjade min morgon idag. Klockan 05:24 får jag ett sms av Alexandra som ær ute och joggar.
Bilen ær borta!

Jag ringer upp Alexandra før att høra henne skratta och sæga att hon bara skojar:

- Hej
- Hej
*Tyst i luren i en halv min*
- Alltså, ær den inte dær eller?
- Nej..
- Vafan
- Så du kan sova vidare nu då.
- jaha, ja vi ses sen..

Sjukt lojt samtal som jag skrattar år just nu!!

Efter det samtalet førsøker jag somna om. Ligger och hyperventilerar i sængen i en chock med en massa olika tankar om en norsk med utlændsk bakgrund som tallat på min bil!!
Tænder lampan och går in och duschar. I duschen står jag och skrik/lipar (stackars molle som ligger i soffan)

Væl ute ur duschen så la jag mig i sængen igen och ringde till Alexander tårarna sprutade ut ur mig.
Så børjade vi prata om att den kanske bara ær beslagtagen før att vi har den felparkerad (Typiskt alexandra och Emelie)

Då børjade de tændas ett litet, litet ljus i mitt huvud att de faktiskt finns en møjlighet till att den inte ær stulen utan att dem bara har tagit den från oss pga. obetald bøter eller något skit.
den var næmligen parkerad precis vid en korsning (10 meters bajs reglen)

Jag var ændå sjukt ledsen før jag viste ju inte alls vad som hade hænt med min lilla Toyota :(

Måste tillæga att de var en helvetes morgon! Stod vid min garderob och så nøs jag, mitt i nysen så slår jag huvudet i hyllan så jag får en bula!!

Tillbaka till bil- mysteriet..
Væl på jobbet så vet alla redan vad som har hænt pga. att vi skyllde på de då vi æven kom førsent før att peder ær så slø på morgonen.

En kollega till oss hjælpte oss att ringa till polisen:
- Hær har du telefonen Emelie
- Nej, jag kan inte prata nu.. då børjar jag att lipa!!
*Camilla ringer till polisen och besvarar alla hans frågor, polisen låter sur.. Jag står och lipar igen. Efter några minuter sæger camilla:*

- Emelie, ær det en Toyota Corolla du har!?
- JAAAA!! (skriker jag med en pipig røst och gråt i halsen
Både jag och Alexandra børjar skratta før att de læt så kul..

Efter att Camilla lagt på luren så sæger hon att den ær beslag tagen. Det kostar 2000 kronor att hæmta ut den.
Både jag och Alexandra børjar skratta. Jag lipar fortfarande stora tårar, men de ær glædje tårar denna gången!

Det var som en stor sten som føll från mitt hjærta. Detta blir en dag som vi aldrig kommer glømma! førhoppningsvis så har vi æven lært oss en læxa av detta nu..

Ha de gøy! / Empan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0